Ülesanne: Analüüsi ajaveebis Matt Webbi kriteeriume vabalt valitud sotsiaalvõrgustiku juures.
Kuigi tänasel hetkel on vast kõige populaarsem sotsiaalvõrgustik Facebook, otsustasin antud analüüsiks valida hoopis sellise võrgustiku nagu LinkedIn.
LinkedIn näol on tegemist suurima professionaalse sotsiaalvõrgustikuga, omades üles 120 millioni kasutaja enam kui 200-st erinevast riigist.
Identiteet - Kuna tegemist on professionaalse võrgustikuga, siis LinkedIn-s kasutatakse enda päris ees- ja perekonnanime. Kuigi pildi, hariduse ning töökoha lisamine ei ole kohustuslik, on enamus kasutajatel ka see info nähtavaks tehtud, sest LinkedIn-i profiili võetakse sageli kui CV-d.
Kohalolek - Otseselt funkstionaalsust jälgimaks kes on online ja kes mitte LinkedIn-s arendatud ei ole. Kasutaja kohalolekust on aga võimalik aru saada, kui vaadata kasutaja lehel viimaseid tegevusi.
Suhted - Kasutajal on võimalik määrata, mismoel ta teise kasutajaga seotud on - kas tegu on klassikaaslase, kolleegi, äripartneri või sõbraga. Samuti on võimalik tuvastada teise kasutajaga ühised kontaktid ning vaadates mõne kasutaja profiili, kes veel ei ole sinu kontaktide hulgas, siis on võimalik tuvastada, kas ta on sinuga seotud läbi teise või kolmanda tasandi.
Vestlused - Reaalajas vestlemise võimalust minuteada LinkedIn-s ei eksisteeri, kuid teadete saatmise funktsionaalsus on täiesti olemas. See, kas teade edastatakse ainult LinkedIn keskkonda või saadetakse info teate kohta ka kasutaja e-mailile, sõltub juba teise kasutaja seadetest.
Rühmad - LinkedIn-s on olemas funktsionaalsus, mis võimaldab kontakte vaadata nende geograafilise asukoha; firma ning valdkonna järgi. Lisaks on kasutajal võimalik ise luua uusi gruppe või liituda juba olemasolevatega. Ühtlasi annab LinkedIn ka soovitusi, millistest gruppidest kasutaja huvitatud võiks olla.
Reputatsioon- Punktisüsteeme ega muid otseseid hindamisvahendeid minuteada LinkedIn-s ei eksisteeri. Kuna aga LinkedIn-s eksisteerib võimalus küsida soovitusi/kirjutada soovitusi teistele kasutajale, siis professionaalsete soovituste olemasolu kasutaja profiilis, tõstab kasutaja mainet.
Jagamine - Nagu ka eelpool mitmeid kordi mainitud, LinkedIn näol on siiski tegemist professionaalse võrgustikuga, ning seetõttu sellisel moel jagamist ei leidu nagu Facebookis. Peamine jagamisele kuuluv info on just kasutaja info - tema hariduskäik, töökogemus, soovitused. Võimalik on "sööta" LinkedIn-i ka infot teistest aplikatsioonidest, näiteks Amazon (soovitused raamatute kohta) ning TripIt (Info kasutaja reiside kohta).
Kuigi tänasel hetkel on vast kõige populaarsem sotsiaalvõrgustik Facebook, otsustasin antud analüüsiks valida hoopis sellise võrgustiku nagu LinkedIn.
LinkedIn näol on tegemist suurima professionaalse sotsiaalvõrgustikuga, omades üles 120 millioni kasutaja enam kui 200-st erinevast riigist.
Identiteet - Kuna tegemist on professionaalse võrgustikuga, siis LinkedIn-s kasutatakse enda päris ees- ja perekonnanime. Kuigi pildi, hariduse ning töökoha lisamine ei ole kohustuslik, on enamus kasutajatel ka see info nähtavaks tehtud, sest LinkedIn-i profiili võetakse sageli kui CV-d.
Kohalolek - Otseselt funkstionaalsust jälgimaks kes on online ja kes mitte LinkedIn-s arendatud ei ole. Kasutaja kohalolekust on aga võimalik aru saada, kui vaadata kasutaja lehel viimaseid tegevusi.
Suhted - Kasutajal on võimalik määrata, mismoel ta teise kasutajaga seotud on - kas tegu on klassikaaslase, kolleegi, äripartneri või sõbraga. Samuti on võimalik tuvastada teise kasutajaga ühised kontaktid ning vaadates mõne kasutaja profiili, kes veel ei ole sinu kontaktide hulgas, siis on võimalik tuvastada, kas ta on sinuga seotud läbi teise või kolmanda tasandi.
Vestlused - Reaalajas vestlemise võimalust minuteada LinkedIn-s ei eksisteeri, kuid teadete saatmise funktsionaalsus on täiesti olemas. See, kas teade edastatakse ainult LinkedIn keskkonda või saadetakse info teate kohta ka kasutaja e-mailile, sõltub juba teise kasutaja seadetest.
Rühmad - LinkedIn-s on olemas funktsionaalsus, mis võimaldab kontakte vaadata nende geograafilise asukoha; firma ning valdkonna järgi. Lisaks on kasutajal võimalik ise luua uusi gruppe või liituda juba olemasolevatega. Ühtlasi annab LinkedIn ka soovitusi, millistest gruppidest kasutaja huvitatud võiks olla.
Reputatsioon- Punktisüsteeme ega muid otseseid hindamisvahendeid minuteada LinkedIn-s ei eksisteeri. Kuna aga LinkedIn-s eksisteerib võimalus küsida soovitusi/kirjutada soovitusi teistele kasutajale, siis professionaalsete soovituste olemasolu kasutaja profiilis, tõstab kasutaja mainet.
Jagamine - Nagu ka eelpool mitmeid kordi mainitud, LinkedIn näol on siiski tegemist professionaalse võrgustikuga, ning seetõttu sellisel moel jagamist ei leidu nagu Facebookis. Peamine jagamisele kuuluv info on just kasutaja info - tema hariduskäik, töökogemus, soovitused. Võimalik on "sööta" LinkedIn-i ka infot teistest aplikatsioonidest, näiteks Amazon (soovitused raamatute kohta) ning TripIt (Info kasutaja reiside kohta).
No comments:
Post a Comment